keskiviikko 15. helmikuuta 2017

Enran hallitus 2017


Tänä vuonna sinua, arvoisa Enralainen, parhaansa mukaan palvelevat Enjalan ratsastajat ry:n hallituksessa 13 henkilöä. Tässä pienet esittelypätkät jokaisesta. 


JANIKA AHO

 
Olen Janika Aho, Enran puheenjohtaja sekä nuorisovastaava. Olen 24-vuotias keravalainen, joka on harrastanut hevosia ja ratsastusta aivan pienestä asti. 


Ratsastuskoulun tuntien ja omien vuokrahevosten lisäksi olen harrastanut heppailua myös islanninhevosratsastuksen merkeissä. Viihdyn niin kouluradalla kuin maastokävelylläkin tai vauhdikkaissa estetreeneissä. 

Enjalan tallilla ja seuran toiminnassa olen ollut mukana joitakin vuosia. Minulle on tärkeää, kaikki kokevat itsensä tervetulleiksi tallille ja seuraamme - jokaisen tapa harrastaa on yhtä arvokas!



KIRSI TARVAINEN
 
Olin perustamassa Enraa vuonna 2010 ja toimin seuran puheenjohtajana ensimmäiset viisi vuotta. Nyt olen hallituksen sihteeri. 


Ratsastuksen aloitin jo vuonna 1972 ja vuokrasin Otto-nimistä lämminverioria maastoilun merkeissä 1980-1990 -luvuilla. Laatu-talli Enjalaan tulin vasta 2002, ja aloin vähitellen oppia ratsastusta. Omastakin hevosesta on kokemusta – rakas heppani laukkasi taivaaseen viime vuonna, eikä ikinä unohdu, vaikka uusi polle onkin nykyään ilonamme. 


Seuran toiminnassa pidän tärkeimpänä ratsastuskoululaisten aktivoimista, kaikkien saamista mukaan toimintaan ja siihen vaikuttamista, että kaikilla olisi tallilla turvallista ja kivaa eikä ketään kiusattaisi.

 

SANNA SÄRKELÄ
 
Olen Sanna Särkelä ja ollut mukana Enran hallituksessa ihan seuran perustamisesta saakka. Olen hallituksen varapuheenjohtaja sekä jäsensihteeri. Lisäksi organisoin silloin tällöin Liikuntakerhon toimintaa. Seuran kilpailuissa minut näkee useimmiten mikrofoniin höpöttämässä tai muuten touhottamassa ympäriinsä. 


Olen ratsastanut pikkutytöstä saakka ja hevosilla on aivan erityinen paikka sydämessäni. Tällä hetkellä perhe-elämä vie ison osan ajastani, joten ratsastus on jäänyt vähemmälle. Perheeseeni kuuluu mies, 3-vuotias poika ja 2 irlanninsetteriä. Ratsastuksen lisäksi harrastan frisbeegolfia ja kuntosalia.


Enra on minulle yhteisöllisyyttä, ystäviä, yhdessä tekemistä ja hauskaa puuhaa. Koska oma harrastaminen on nykyään vähäisempää, seurassa toimiminen on minulle tärkeä linkki ratsastukseen ja hevosiin sekä talliyhteisöön. 





JENNI KARHUNEN (PAAKKARI)
 
Olen Jenni Karhunen ja olen ollut Enran toiminnassa mukana ihan alusta asti kilpailusihteerin tehtävässä.


Rakkaus hevosiin syttyi jo 9 vuotiaana, kun aloin ystäväni innoittamana vinkumaan äidiltäni pääsyä ratsastustunneille. Siitä päivästä lähtien olen ollut täysin myyty, en usko tästä tokenevani ikinä. Ratsastuksen lisäksi harrastan koirani kanssa lenkkeilyä, pyöräilyä sekä puntinnostoa.


Asun mieheni kanssa 10 km päässä Enjalasta, joten sinne hurautan aina silloin kuin mahdollista joko pyörällä tai autolla.


Muutama vuosi sitten jouduin luopumaan vakitunneistani selkäongelmieni takia, mutta onneksi nyt pikkuhiljaa olen taas päässyt ratsastelemaan!





LAURA MARKOFF
 
Olen Laura Markoff ja Enran hallituksen riveissä alusta saakka, eli taidetaan mennä jo seitsemättä vuotta. Aktiivisesti puuhastelen vähän kaikilla osa-alueilla, mutta virallisena tehtävänäni minulla on Enran nettisivut, ennen Enran jäsenlehti, nykyisin tämä blogi, tiedotukset somessa, Enra Cupin organisointi sekä kisojen ja muiden tapahtumien järjestäminen ja niissä toimiminen. Polkaisin myös entisen Enran Junnukerhon (nykyisen Hevostaitokerhon) käyntiin ja vedin sitä vuosia. 

Ratsastuksen aloitin Kotikulman tallilla pikkutyttönä, mistä siirryin melko nopeasti Enjalan tallille. Asuin vuosia vain pienen metsäpläntin takana Enjalasta, joten siitä tuli minulle toinen koti. Hoitohevosia on nuorempana ollut muutama, joista tärkeimmäksi lukeutuu edesmennyt Bugs Bunny "Väiski", jolla ratsastin myös paljon tunneilla ja kilpailuissa. Väiski on elämäni hevonen. Myös edesmenneillä Keiju-tammalla ja Rosita-ponilla sekä nykyään toisella tallilla vaikuttavalla herrasmies-Plutolla on suurimmat paikat sydämessäni.

Opiskelujen ohella aloitin palkkatyöt tallityöntekijänä Enjalan tallilla jo 13-vuotiaana, ja talikon varresta minut bongasi kuuden vuoden ajan aina viikonloppuisin ja lomilla. Valmistuttuani parturi-kampaajaksi tallityöt jäivät ja aloitin kokopäiväisenä parturiyrittäjänä Järvenpäässä. Tallitöitä kaipaan välillä kovasti, paitsi tietysti talvisin... Onneksi nykyisin pääsen myös tekemään tallia silloin tällöin, se on mukavaa vaihtelua!

Vakiotunneilla en käy enää, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti otan irtotunteja Enjalassa. Muihin harrastuksiin kuuluu kuntosalilla painojen kolistelu sekä hölkkälenkit.

Puolueellinen mielipiteeni on, että meidän Enra on paras seura. Olemme aktiivisia ja palvelemme kaikkia parhaamme mukaan ja toimintamme on "asiakaslähtöistä", eli homma toimii jäsenten toiveita toteuttaen. Parasta minun mielestäni on ollut nähdä kuinka monet lapset ja nuoret ratsastusseurassamme ovat meidän avullamme kasvaneet ja kehittyneet yksinkertaisimmista KaKen hommista vaativampiin töihin, kuten tulospalveluun tai verkkavalvojiksi. Se antaa paljon. 



TAINA MÄKI

Olen Taina Mäki ja Enran hallituksessa nyt toista vuotta. Vastuualueena minulla on Cafe Kavio jota yritän ehtiä hoitelemaan kisoissa ja muissa tapahtumissa.

Ratsastuksen aloitin vuosia sitten pikkutyttönä Tampereella Kaupin ratsastuskoulussa, mutta sitten elämä vei ja harrastus jäi vähän tauolle. Nyt aikuisena olen ratsastanut säännöllisesti jo kymmenkunta vuotta joista kolmisen vuotta Enjalassa. Omaa hevosta ei minulla ole koskaan ollut, mutta vuokraheppa kylläkin. Minä tykkään kisata Enran omissa kisoissa ja suosikki polle on Atte (tähän sytänsytän). Ratsastuksen ja Enran lisäksi harrastan mm. palveluskoiratoimintaa, kaikenlaista liikuntaa aika paljon sekä lukemista. 

Perheeseen kuuluu kaksi koiraa pitkäkarvacollie Rapu ja saksanpaimenkoira Pulu.

Minusta Enra on huikean kiva ja aktiivinen ratsastusseura jonka toimintaan on hirmu helppo päästä mukaan. Pidetään yhdessä meidän seura helposti lähestyttävänä ja mukavana, jotta jokaisen on kiva osallistua tapahtumiin!




JONNA ENJALA

Toimin yrittäjänä Enjalan Talli Oy:ssä ja elämäni on hevosia ja ratsastusta lähes 24/7.

Olen saanut olla hallituksen jäsenenä Enran perustamisesta saakka ja on ollut ilo toimia yhdessä aktiivisten seuralaisten kanssa järjestämässä sekä kehittämässä toimintaa! 












MERVI MAJOINEN

Olen 21-vuotias enralainen. Kävin alkeiskurssin ala-asteikäisenä Tuomarinkylässä ja sen jälkeen siirryin muutaman mutkan kautta Enjalan tallille. Enran hallituksen jäsen olen ollut vuodesta 2014 alkaen. Olen kouluratsastaja ja kilpailen tietysti Enraa edustaen. Toimin myös aktiivisesti seuran tapahtumissa erilaisissa tehtävissä.

Meillä oli Enjalassa ihana Velur-niminen hevonen vuodet 2012-2016. Velurin kanssa kilpailin aluksi sekä este- että kouluratsastuksessa ja lopulta vain koulussa. Nyt vuodenvaihteessa meille tuli uusi hevonen, nuori ja suloinen Kingston eli Kinkku. Aika näyttää, mitä sen kanssa saadaan aikaan!




ANU LEPPÄNIEMI

Olen Anu Leppäniemi. Olen ratsastanut Enjalan tallilla jo yli kymmenen vuotta. Itseasiassa löysin tuolloin sattumalta googlailemalla ensin Enjalan tallin ja pian siitä ihan läheltä perheellemme talon. Muutimme tavallaan tallin ansiosta Korsosta Keravalle. Se on osoittautunut elämän parhaaksi päätökseksi.

Ratsastin ja hoidin poneja jo lapsena joitain vuosia Poni-Haassa, muttavanhempani ja lähimmät kaverini eivät olleet heppaihmisiä, joten harrastus jäi. Kun sitten lähes 20 vuotta myöhemmin tyttäreni Venla ja Viivi tulivat poni-ikään, hurahdin itsekin ratsastukseen taas täysillä.


Oma Heidi-poni hankittiin perheeseemme seitsemän vuotta sitten. Menipitkään ennen kuin Höpö pääsi Enjalan talliin asumaan, mutta kävimmemahdollisuuksien mukaan tunneilla ja kisoissa. Viime kesänä tyttöjen kasvun ja omankin kehittymisen myötä aloitettiin projekti siirtyminen ponista hevoseen. Pitkän etsinnän jälkeen löytyi Knappe. Mielenkiintoista kyllä, mutta ongelmatonta ei siirtyminen ole ollut. Heppojen (ja välillä omienkin) terveysongelmien kanssa painiminen on tuttua jokaiselle hevosenomistajalle.


Enrassa mahtavinta mielestäni on se, että kaikki iästä riippumatta kannustavat toisiaan. Tärkeää on tietysti, että tallille on aina mukava tulla, mutta mielestäni kisat ja muut yhteiset tapahtumat kyllä kruunaavat koko harrastuksen. Niitä ei olisi ilman aktiivista ratsastusseuraa, ja siksi haluan olla osa tätä yhteisöä.




NINA MÄNTY

Olen Enran hallituksen tuoreimpia jäseniä, tämä on ensimmäinen kauteni. Hallitustoimintaan lähdin mukaan, koska se on hieno tapa päästä kokemaan seuratoimintaa mutta antaa myös vaikutusmahdollisuuksia omaan harrastukseen.

Ratsastuksen olen aloittanut kuusivuotiaana Haparanda Ryttaren ratsastuskoulussa Haaparannalla. Tämän jälkeen on ollut muutamia pitempiä taukoja. Nyt olen ollut takaisin satulassa pari vuotta.

Varhaisimmat hevosmuistoni liittyvät valkoiseen shetlanninponitamma Helkaan. Shetlanninponeille tyypilliseen tapaan Helkalta ei omaa tahtoa puuttunut ja usein meni jarru ja kaasu sekaisin. Aidatulla kentällä vauhti kuitenkin pysähtyi viimeistään kun tuli rajat vastaan.

Tämänhetkinen lempiheppani on Liko. Rakkaus tähän honkkeliin Latvialaishurmuriin syntyi ensiratsautumisella ja toivonkin saavani kokea Likon kanssa vielä monia hienoja hetkiä ratsailla.




ERJA PIETILÄ

Olen Erja Pietilä ja aloitin Enjalan ratsastajien hallituksessa vuoden alussa. Vastuullani on Tainan kanssa Kafe Kavio ja lisäksi alan Janikan kanssa yhdessä olla junioritoiminnassa mukana. Minua näkee myös välillä tallihommissa. Tervetuloa vaan kyselemään jos jokin asia mietityttää, jos en osaa heti vastata niin selvittelen. Alla vähän minun ratsastushistoriaa.

Olen harrastanut ratsastusta reilut 30 vuotta. Aloitin ratsastuksen Tuusulan ratsastuskoululla alle kymmenvuotiaana. Ratsastus vei mukaan heti ja aloitin hoitamaan tuntihevosia  ja tehdä tallivuoroja jo nuorena. Kuuluin myös Tuusulan ratsastajien nuorisojaostoon joten seuratoiminta jo nuoruudesta tuttua.
Tuusulan ratsastuskoulusta siirryin ylläpitämään Juhani Ehon vanhaa kilpahevosta Prosibeliä joka on opetusmestari hevoseni. Se opetti minulle paljon. Prosibel oli kouluhevonen joka oli Juhanin kanssa saavutti jopa SM-kisoissa hopeaa.


Kilpailin Prosibelilla koulua seuratasolla ja esteitä 100 -110 cm tasolla. Yksi saavutuksista oli seuranmestaruus koulukisoissa vuonna 1983. Prosibelin vanhetessa siirryin hoitamaan Juhanin hevosia. Sain ratsastaa paljon erilaisilla hevosilla mm. ratoja ja jumppasarjoja, joka opetti paljon. Sain myös kilpailla myyntiponilla Nicolella jolla saavutin parhaan kilpailutulokseni ponien uudenmaan piirin mestaruuskilpailussa toisen sijan.
Sitten tulikin taukoa ratsastukseen yli kymmen vuotta kun sain lapseni 2001 ja 2003.


Lasten kasvaessa alkoi olla taas aikaa harrastukselle. Lisäksi tyttäreni Emmi innostui ratsastuksesta. Aluksi kävimme muutamalla pikkutallilla molemmat ratsastamassa mutta kolme vuotta sitten Emmi aloitti Enjalan tallilla ratsastuksen. Heti tullessamme Enjalan talllille huomasin kuinka upea henki tallilla oli. Kaikki tervehti iloisesti ja oli auttavaisia.


Tuntui että haluan ratsastaa enemmän ja oli aika hankkia oma hevonen. Niinpä pienen etsiskelyn jälkeen löysin Lassin meille. Aluksi Lassi asui Storgårdisssa mutta uuden tallinvalmistuessa saimme paikan Enjalan tallille. Lassi olikin varmaan tuttu hevonen monille. Emmi kävi sillä myös tunneillla ja kilpailuissa.
Valitettavasti Lassi sairastui ja jouduimme myymään sen pois kevyempään käyttöön. Onneksi se sai ihanan kodin. Toivottavasti saamme pian uuden hevosen.



JASMIN AITTA-AHO

Aloitin Enjalan tallilla käymisen jo ihan pienenä, joten siellä on tullut käytyä jo aika monta vuotta. 

Nyt syksyllä päätin lähteä mukaan hallitukseen, koska siinä pystyy vaikuttamaan asioihin ja muutenkin mielenkiintoista tutustua talliin/seuraan uudesta näkökulmasta. Kauaa en vielä ole kerennyt olemaan mukana ja aluksi voi olla pelkkää kuuntelemista, mutta ajan kanssa ja uusien ideoiden kautta saan varmasti juonesta kiinni! 


MINNA AITTA-AHO 

Minna toimii ratsastuksenopettajana Enjalan tallilla ja on ollut hallituksessa seuran perustamisesta saakka.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti